The stoning of Soraya M.

Måste bara lätta på mitt hjärta lite, när jag blev inskolad natt så laddade jag ner en film (på viaplay,helt lagligt) som jag tänkte se om det fanns tid ( om man gjort allting och alla sover är det mycket strötid ) och som tur var såg jag aldrig den filmen på jobbet. Jag har sett den nu ikväll istället. Och jag känner mig tom inombords.
 
The stoning of Soraya M heter filmen och är baserad på en verklig händelse. Såhär står det om filmen på Viaplay:
 
Året är 1986. En krigskorrespondent får motorstopp i en avlägsen liten by i Iran. Medan han är strandad tar en lokal kvinna chansen att dela med sig av en hemlighet som byborna gör allt för att tysta ned. Så börjar berättelsen om vad som hände med Soraya M, en kvinna vars arrangerade äktenskap med en tyrannisk man fick ett tragiskt slut när hon blev oskyldigt anklagad för otrohet och brutalt straffad av alla i det lilla samhället.
 
Den här filmen rörde mitt hjärta, och jag önskar att vi en dag kommer att få leva i en värld där ingen, någonsin får uppleva något så hemskt. För det finns ondska och det finns ONDSKA. Jag grät ögonen ur mig iallafall och jag vet inte hur många näsdukar jag har förbrukat. Ska försöka återhämta mig från detta, men se filmen, det tycker jag verkligen! 
 
Sov så gott alla, 

Kommentera här: