Mycket på hjärtat idag.

Kom även på en till grej jag vill dela med mig av, ovanligt att jag gör tre (!) inlägg på min blogg på en dag. Hursomhelst så lyckades jag se ytterligare en till superbra film på viaplay, vad är oddsen att man prickar rätt två dagar i rad! ( Flännade ingenting till denna iallafall, hahahhaha )
 
The lady heter filmen iallafall och såhär står det om den på viaplay:
 
The Lady, Aung San Suu Kyi är politiker, fredspristagare och en av världens mest kända politiska fångar. För drygt ett år sedan släpptes hon fri från en sammanlagt 15 år lång husarrest och hon fortsätter sin oförtröttliga kamp mot diktaturen i Burma. Privat följer vi Aungs livsval mellan en fortsatt kamp i Burma och att lämna sin svårt sjuke man med sönerna i England. Detta är historien om Aung San Suu Kyi och hennes man Michael Aris, ett extraordinärt par som offrade sin egen lycka för ett större sammanhang. Trots avstånd, lång separation och en hänsynslös regim som gjorde sitt yttersta för att krossa dem, stod deras kärlek sig stark
 
Hur bra som helst! Den är också verklighetsbaserad, se den!
 
Nu ska jag skynda mig att slå av datorn innan jag kommer på nåt mer så jag kan sätta mig och räkna matte och sen he mig in i duschen!! chao. 

Kommentera här: